Hopkins’in resmi (heykele dönüştürlecek resim)
Burada referans objenizi seçerken dikkat edilmesi gereken nokta heykel objesinin ve resmin birbitine uyumlu olması...
Şimdi resimlerimizi bulduğumuza göre işlemlere geçebiliriz.
Yerleşim ve Maskeleme
Şimdi yapmamız gereken bu iki iresmi aynı sayfaaya taşımak ve yüz ile heykeli birbirine ortalamak. Bunun için Hopkins’in resmini fare ile heykel resmine sürükleyerek iki layeri tek sayfaya taşıyınız.
Şimdi Hopkins’in yüzünü heykel boyutlarına oranlayın bunu Ctrl+T tuşu ile yapabilirsiniz daha önceki örneklerde anlatıldığı gibi). Bu işlemi yaparken tam sonuç almak istiyorsanız layerin ( hopkins’in) opacity ayarını ( layer penceresinde ) %50 civarına çekin ve bu şekilde resmi küçültüp aşağı uzatarak tam konumuna geitirin. Daha sonra Opcity ayarını değiştirebilirsiniz.
Şimdi işin en can alıcı bölümü Maskeleme, bu iş çok basit ve çok güçlü bir etki yeratır. Photoshop ta en sevdiğim özelliktir ki bu özellik sayesinde çoğu fotoğraçı çok iyi işler çıkarır.
Şimdi altta eklemiş olduğum resimde Hopkinsmask adlı görüntüye bakınız. Orada Edit in Quick Mask moduna tıklıyoruz, görünürde bir değişiklik yok gibi fakat şimdi 45 pix boyuunda ve Soft bir fırça ile resimdeki kırmızı alanların ayınıs elde edinceye kadar boyuyoruz.
Şimdi az önce tıkladığınız Edin in Quick Mask’ın yanında ki Edit in Normal Mode tıkladığınız da otomatik olarak boyadığınız alanların seçildiğini göreceksiniz.
Şimdi CTRL+I tuşlarına basınız ve seçimi ters çevirin aksi takdirde Hopkins’in yüzünü silersiniz.
Bu işlemden sonra Delete tuşuna basın ( kalvyeden) ve gördüğünüz gibi nerdeyse heykel modua girdi hopkins...
Smudge(renkleri kaynaştırma)
Bu aşamada dikaktimizi çeken şey Hopkins’in suratında çık fazla leke ve kırışıklık olması ki bu heykelde bu kadar net göürnmez. resmimizin gerçekçi olması için Hopkins üzerinde biraz flulaştırma ve renk geçiş tonlarını yumuşatma gibi işlemler yapmalıyız. ( bu işlemi fotoğrafçılar çok kullanırlar özellikle göz altı ve güneş lekelerini yok etmek için..)
Bunun için Araçlar Penceresinden Blur Tool ( r) aracına basılı tutup Smudge aracını seçiyoruz. ( Bunu Shift+R tuşlarına 3 kere basarak da yapabilirsiniz. Bu diğer tüm araçlar için geçerlidir. )
Daha sonra resimde görülen yumuşatmayı yapıyoruz. Bunu yapmak için bir noktaya tıklayın ve hafifçe ağaı saga sola hareketlerde ( mouse basılı ) renkleri kaydırın. Çok fazla blur ( flu) yapmamaya çalışın.
High-Pass Filtresi
Evet şimdiki aşama biraz resmi donuklaştıracak ve alttaki heykel ile eş tonlara kavuşacak. Bunun çin Filter menüsünden Others seçeneğine orada da High-Pass a girerek değerinini yaklaşık 90 yapmanız yeterli...
Işık, Renk ve Kontrast Ayarları - Hue/Saturation - Contrast/Brightness
Şimdi resmimize biraz daha gerçekçi bir heykel görünümü katacağız. Bunun için Image menüsünden Adjustment ve oradan Hue/Saturaion’ a girerek orada sadece Saturation değerini -70 yapınız. Bu resimdeki renk doyğunluğunun minimal değerlere çekecektir.
Image menüsünden Adjustment e tekrar girerek busefer Brightness/Contrast ayarına girin ve Contrast değerini +30 yapın ışığda biraz kısarak -10 değerine çekerseniz gerçekçi bir yanısma ve ışık oluştutrsunuz. Fakat bu değerleri unutmayın ki biz heykelin ışık duruman göre ayarlıyoruz.
Yansımalar
Bir heykel en belirgin göze çarpan şey yansıttığı ışıklardır. Etraftan heykele gelen ışıklar farklı bir ambiyans oluşturur. Bunun için bizde aşağıda ki renk paletini kullanarak ( açık kahverengi - normal ışık tonu) ve paint brush ile ( soft olmasına dikakt ediniz) belli noktlara ışık efekti yapacağız.
Öncelikle yeni bir layer yaratın ve bu layerin en üstte olmasına dikakt edin. Opacity değerini %40 civaınra getirin ve şimdi bu layer seçili iken hafifçe resimde gördüğünüz noktaları boyayın.
Işık bilginiz yetersiz ise Karakalem Dersleri bölümüne bakabilirsiniz.
Düzenleme ve Ayrıntılar
Şimdi büyük ebatta ( 65pix min. ) bir Soft Brush seçiniz ve Araçlar bölümünden Dodge tool ve Burn Tool ları kullanarak ince detayları işleyiniz. Örnek olması açısından ışığının yoğun vurduğu yerlerde ( fakat karanlık kalan yerler yani heykelde parlak fakat resimde karanlık olan ) Dodge Tool’u , ışığın olmaması yada az olması gereken yerlerde ( yani heykelin o bölgesi karanlık fakat resimde parlak olan yerler ) Burn Tool aracını kullanarak detaylandırınız
Renk Uyumu
Buradaki işlem çok basit amaç ise Hopkins resminin rengi ile Heykel resminin reklerinin birbirine dha da uyumlu olmasını sağlamak. Bunun için yei bir layer yaratın ve bunun en üstte olmasına dikkat edin. Daha sonra bu layeri eccd9b kodlu renk ( açık kahve ve turuncu karışımı, veya sizin belirleyeceğiniz bir ton) ile boyayın. Şimdi Edin in mask moduna geçin ve yeni layerinizin Opacity değerini %50 yapıp az önce anlatıldığını gibi sadece heykelin bölümlerini Soft Brush ile boyayın. Sonra Edin in Normal mode geçin ve CTRL+I yaparak seçimi tersine çevirin. Delete tuşu ile silin. Bu işlem de bu kadar..
Gözler
Aynı renk uyumda anlatıldığı gibi benzer işlmeleri yaparak resimde ki etkiyi verebilirsiniz. Bunun için gözlerin ebatında bir yama resmi oluşturun ve rengini de yine heykelin tonlarına yakın seçin daha sonra bu yama resmi iki göze uygulayın ve Opcity değerlerini uygun hale gelinceye kadar değiştirin.
Kulaklar
Göze için uygulanan tekniğin aynısıdır. Resmi inceleyiniz.
Son Dokunuşlar
Evet geldik işin son aşamasına burası aslında tamamen size bağlı bi aşama yani heykelinize nnasıl bir gürünüm kazandırmak istiyorsanız ona göre çeşitli filtreler uygulamanız gerekiyor. Örnek olaraka şunları deneyebilrisiniz.
Çeşitli yamalar oluşturup Opcity ile pas kırık, ve leke efektleri verebilrisiniz.
Dodge Tool ve Burn Tool ile yakarak veya Parlatarak parlama efetkleri verebilirsiniz.
Yada benim en son yaptığım ve ekleğim resimde ki gibi sitemizdeki pas efektini de kullanrak paslanımış bir etki yaratabilrinisiniz..
the son